Hva skjer i år

Sacred Consert – sammen med Bodø Big Band og Kalliope

12. november 2017 – setter vi opp Sacred Conserts av Duke Ellington sammen med Bodø Big Band og Kaliope i Fore kirke på Reipå  (11. november 2017) og Bodø domkirke (12. november 2017) – annonsering kommer

Duke Ellington omtalte sine tre Sacred Concerts som «det viktigste jeg noen gang har gjort». Konsertene ble skrevet i perioden 1965 til 1973 og ble med suksess oppført ved en rekke konserter rundt om i USA og Europa. «The Duke» reiste på disse konsertene med sitt orkester og opptrådte sammen med lokale kor og forskjellige solister. Mest kjent er nok versjonene med Alice Babs som solist.

I 1993 ble Jan Høybye, en velrennomert dansk komponist, arrangør og professor, bedt om å lede en internasjonal workshop for Duke Ellington’s Sacred Concert. Sammen med Peder Pedersen skrev han ut og arrangerte et komplett arrangement for opptil åtte stemmer og fullt storband. Jan Høybye’s Sacred Concert står frem som et komplett og dyptgripende jazzverk som med et utfordrende korarrangement, elegant kombinert med feiende storbanddriv og toppet med nydelige solistpartier, er blitt et sentralt og kjært innslag i sakral jazzmusikk. Dette er konsert verdt å høre!

Og har du lyst til å synge sammen med oss i dette prosjektet så er du hjertelig velkommen. Ta kontakt med korets leder: Nils Ole Nilsen på telefon 91105517 hvis du er interessert og vil vite mer om prosjektet.

Julekonsert

Den årlige julekonserten med Jardar Johansen og Kristian Krokslett i Rønvik kirke blir 16. desember 2017.